Ga terug naar het overzicht

De Bolster en PM Networking bloeien al jaren samen! 

De Bolster is een familiebedrijf met passie voor biologische zaden. Zij bieden een ruim aanbod aan biologische groenten, bloemen, kruiden, groenbemesters en kiemgroenten zaden. De Bolster is rond 2005 opgericht in Epe, door Bart en Elly Vosselman. Samen met hun zoon Frank en zakenpartner Patrick Hoogendoorn namen zij destijds zadenbedrijf De Bolster over van echtpaar Harry en Chris Douwes. Wat begon als een klein familiebedrijf, met alle bedrijfsactiviteiten uitgevoerd in de oude boerderij, is uitgegroeid tot een professioneel en gespecialiseerd bedrijf met ruim 40 vaste medewerkers. Dit aantal wordt in de zomermaanden bijna verdubbeld met tijdelijke medewerkers.


Hoe het allemaal begon…
De Bolster was een aantal jaar geleden op zoek naar een ICT-partner die ervaring had met boekhoudpakket SnelStart en tevens een partij die in staat was om hun wensen voor een webshop om te zetten naar de realiteit. Inmiddels is de samenwerking uitgegroeid tot zoveel meer en heeft PM Networking ook een rol gespeeld bij het implementeren van de kantoorautomatisering, het implementeren van het CRM-systeem Teamleader en is er nog altijd doorontwikkeling en ondersteuning bij het werken met de combinatie tussen de Webshop en Snelstart.


Wanneer ik vraag welke voordelen de samenwerking met PM Networking hen heeft opgeleverd, reageert Martijn Ros (Marketing Manager) als volgt; “De Bolster levert inmiddels biologische zaden aan telers in binnen- en buitenland. De vraag naar zaden groeit sterk en de verkoop verschuift steeds meer naar online. Het is in deze groeifase van ons bedrijf prettig om één betrouwbare partner te hebben voor verschillende technische vraagstukken. Verder is het fijn om de webshops helemaal naar wens te kunnen aanpassen.”


De Bolster en PM Networking in de toekomst…
Martijn geeft aan, dat hij de samenwerking tussen De Bolster en PM Networking nog steeds als erg goed ervaart. De Bolster groeit hard en het aantal projecten en tickets neemt evenredig toe. Veel communicatie verloopt via het ticketsysteem en de e-mail, dat kan soms wat onpersoonlijk worden en daarom is het ook prettig dat er regelmatig een videocall staat gepland om elkaar ook even persoonlijk te spreken en vooruit te kijken waar het komende kwartaal de prioriteiten zullen liggen.


Ook geeft de Bolster aan dat wij voorlopig nog ‘samen in dezelfde boot’ afvaren op nog meer succes. Zij vinden het belangrijk om ons mee te geven dat uitbreidingen met meer ERP software en een gebruikersplatform, waarop gezamenlijk nieuwe functionaliteiten worden ontwikkeld, bij hen op de wensenlijst staat. Genoeg dus om deze mooie samenwerking nog jaren door te zetten!