Thuiswerken wordt een stuk efficiënter met deze tools!

In de hectiek van het actuele nieuws worden opnieuw veel bedrijven, klein en groot, gestimuleerd om online meetings en thuiswerken breder te adopteren. Hoe zorg je ervoor dat uw team effectief kan blijven samenwerken, ook al is het op afstand?

Wij hebben voor u de beste thuiswerkprogramma’s op een rij gezet. Dus wilt u vergaderen met elkaar op afstand, videobellen of chatten met je collega’s, of sessies met klanten uitvoeren, waarbij uw documenten kunt delen en wellicht zelfs een presentatie kunt geven, dan zijn dit volgens ons hele goede oplossingen:

Wanneer u een gebruiker bent van Office 365, biedt dit veel opties om vanuit huis, toch samen te werken!

OneDrive & SharePoint

Werk je op veel verschillende plekken en niet altijd op dezelfde computer, dan is cloudopslag essentieel. OneDrive is een online plek waar je allerlei bestandsformaten kunt opslaan. Het is een dienst die wordt aangeboden door Microsoft. Met een Microsoftaccount heb je de gratis beschikking tot OneDrive. Het is een plek in de Microsoft omgeving die persoonlijk en van jou is en waardoor je altijd en overal bij je bestande kunt komen.

SharePoint is een cloud-based intranet-omgeving die organisaties in staat stelt om op veilige wijze digitale informatie uit te wisselen en daarover te communiceren. Met SharePoint kunt u alle mogelijke bestandstypen uitwisselen, projecten, agenda’s en to-do’s beheren, business intelligence-rapporten opstellen en veilig en overzichtelijk communiceren met collega’s.

Kies ik voor SharePoint of OneDrive?

Wat is nu de juiste keuze? Beide platformen kunnen worden gebruikt om bestanden op te slaan en samen te werken. Toch zijn er grote verschillen in de platformen die de manier waarop je werkt aanzienlijk kunnen beïnvloeden.

Onedrive

Microsoft Onedrive for Business is een applicatie die het mogelijk maakt om bestanden zowel lokaal als in de Cloud op te slaan. Vanuit Onedrive is het mogelijk om bestanden naar meerdere apparaten te synchroniseren en bestanden te delen met anderen.

Wanneer OneDrive?

  • U wilt altijd en op ieder device toegang hebben tot uw bestanden
  • U wilt uw bestanden niet delen met anderen
  • Een beperkt aantal mensen werkt aan de bestanden

Werkt u met bestanden die niet direct gerelateerd zijn aan een project, maar die je indien nodig wel eenvoudig wilt kunnen delen? Dan is Onedrive een handige oplossing.

SharePoint

Een SharePoint-site is een locatie waar gebruikers kunnen samenwerken aan bestanden en ideeën. Team sites zijn zo opgezet dat gebruikers eenvoudig met elkaar communiceren. Daarnaast bevat een team site meer functionaliteit die het samenwerken ondersteunt, zoals workflows.

Wanneer SharePoint?

SharePoint is een ideale oplossingen als de volgende zaken van belang zijn:

  • Bestanden kunnen plaatsen die belangrijk zijn voor het team
  • Invloed hebben op de rechten van bestanden
  • Workflows gebruiken voor het goedkeuren van documenten etc.
  • Alle project gerelateerde bestanden op één locatie opslaan
  • Uitgebreide data aan bestanden en een check-in – check-out functie kunnen toevoegen

Microsoft Teams

(Voor iedereen gratis te gebruiken, ook als niet Office 365 gebruiker)

  • Onbeperkt chatten (1 op 1 of in een groep)
  • Videogesprekken (1 op 1 of in een groep)
  • Opslag voor team- en persoonlijke bestanden
  • Realtime samenwerking met Office

Maak je gebruik van tools als Skype, SharePoint en OneDrive? Dan is Microsoft Teams handig. Zoals de naam al doet vermoeden, is het platform ontwikkeld door Microsoft, waardoor alle Microsoftprogramma’s samenkomen in dit platform. Denk aan Outlook Email, Outlook Calendar, Excel, PowerPoint, OneNote Notebook en Teams Chat. Maar wat fijn is, is dat Microsoft verder kijkt dan de eigen producten. Er zijn vele opties mogelijk.

Met Microsoft Teams nodig je iedereen waarmee je werkt uit om te chatten, te vergaderen, te bellen en samen te werken, allemaal op één plek, waar je ook bent! Je kunt documenten met elkaar delen, videobellen met elkaar en afspraken inplannen en dat allemaal tegelijkertijd. Het is een multifunctionele tool die veel biedt!

TeamViewer

Soms zijn andere collega’s simpelweg behendiger in het uitvoeren van een taak dan jij. TeamViewer kan dan handig zijn. Met dit programma kun je iemand anders computer tijdelijk op afstand besturen, of andersom. Dit scheelt vaak een hoop tijd en onnodige irritatie. Zeker in een situatie waarin het zo is dat iedereen opeens dient thuis te werken, kan deze tool zomaar het verschil maken! TeamViewer zorgt voor veilige en betrouwbare externe desktopverbindingen voor zowel IT-professionals als gebruikers on-the-go

Wij staan voor u klaar!

Uiteraard staan wij voor u klaar en kunnen wij u ondersteunen bij de juiste keuze, de installatie en implementatie van deze thuiswerkprogramma’s & Apps. U kunt ons bereiken via: sales@pmnetworking.nl of bellen naar +31(0)75 – 6811 611.