Klantcases
     

 

Automatisch verzendetiketten na orderverwerking

Soms is het besef er niet meteen, maar na verloop tijd komt een bedrijf erachter dat bepaalde werkzaamheden veel handmatig werk opleveren en daardoor erg tijdrovend zijn. Zo ook het zadenbedrijf dat centraal staat in deze casebeschrijving. Zij versturen erg veel pakketten binnen en buiten de EU en daar zijn een divers aantal etiketten mee gepaard, die moeten worden geprint na het verwerken van iedere order. De orders die reeds in SnelStart staan (enerzijds handmatige invoer, anderzijds via de webshop) wordt in SnelStart via het Orderbeheer verwerkt tot pakbon, en daarna wordt er per pakbon bekeken voor welke artikelen er een geel etiket geprint dient te worden. Dit is tot op heden geheel handmatig gebeurd en de etiketten werden pas geprint na meerdere handelingen en controles. Dit kan makkelijk en daarom is PM Networking aan de slag gegaan!  De oplossing die wij hebben bedacht om deze handmatige handeling buiten spel te zetten is als volgt;

De webshop of de medewerker van de Bolster plaatst de order in SnelStart. De binnendienst medewerker print de orders (Orderbeheer) tot Pakbon in SnelStart en legt de pakbonnen (in een bakje) klaar voor de magazijnmedewerkers. De magazijn medewerker pakt de pakbon, en scant met de handscanner de barcode die op de pakbon is geplaatst. De computer, die aangesloten zit op de handscanner raadpleegt de gescande barcode en toont vervolgens de order + inhoud aan de magazijnmedewerker ter controle. 

De magazijnmedewerker kan nu op de computer de automatisch voorgestelde aantallen (van de gele etiketten) aanpassen indien er meerdere nodig zijn. Het scherm toont vervolgens 2 knoppen: a. <print alle gele etiketten> en b. <invoer veld> <verzendetiket>. Op ieder moment kan er een nieuwe barcode gescand worden, waardoor een computer niet wordt geclaimd in het verwerken/ picken van een pakbon. Nadat een nieuwe pakbon is gescand wordt de inhoud van die order getoond met de beschreven mogelijkheden.

Wanneer men klaar is met het orderpicken, scant men wederom de pakbon en voert het aantal in. Nadat de aantallen zijn ingevoerd wordt het etiket aangemaakt bij SendCloud, en komt het etiket uitgeprint uit de Zebra printer naast de magazijn medewerker en kan de verzending verder worden afgemaakt. Bij het printen van de verzendetiketten kan er gekozen worden voor het printen van een blank etiket zodat deze met PostNL verstuurd kan worden, zonder barcode of DPD-logo. Bij het printen van een etiket zal er een automatische herkenning zijn van het artikel die kan bestaan uit 4 etiket opties: Deze herkenning zal direct uit SnelStart (extra velden) komen op productniveau en zal dus geen keuze zijn. De pakketten zijn op deze wijze een stuk sneller gecontroleerd en voorzien van het juiste etiket. Dit levert voor dit bedrijf efficiëntie en nauwkeurigheid op!