3CX Telefooncentrale, zoveel functionaliteiten en mogelijkheden!

In de basis is 3CX een complete VOIP Telefonie oplossing welke door iedere organisatie kan worden ingezet. Het geeft een stabiele basis aan de telefonie in uw organisatie die zich naast vaste telefonie, ook leent voor vele andere mogelijkheden! Want kunnen uw medewerkers ook productief flexwerken met behulp van spraakapps op hun smartphone? Op afstand vergaderen via web conferenties zonder apps? Klanten te woord staan via live chat op uw website? Met de telefooncentrale van 3CX kan het allemaal, en nog zoveel meer…

De optimale Flexwerk tool…

Waarschijnlijk werken uw medewerkers sinds de uitbraak van het coronavirus vanuit huis met willekeurige video-apps en hun eigen mobiele telefoon. Dat werkt wel, maar persoonlijke informatie (status, telefoonnummer enz.) worden openbaar gemaakt en u kunt gesprekken niet opnemen en registreren. Maar wat nou als u uw klantenservice kunt verbeteren en u het uw medewerkers makkelijker kunt maken, terwijl u ook nog geld bespaart? Met 3CX beschikt u over een volledig functionele IP-telefooncentrale, met wachtrijen, geïntegreerde videogesprekken, web conferenties en meer. 3CX is specifiek ontwikkeld voor thuiswerken. Met de apps voor iOS en Android is uw zakelijke communicatie niet langer gebonden aan uw kantoor. Neem uw extensie overal mee naartoe en werk waar het u uitkomt. Reageer op berichten die u ontvangt via Facebook en uw website, voer telefoongesprekken, chat met collega’s, start een videogesprek en zorg dat uw klanten tevreden zijn, ook als u moet thuiswerken.

Wij gebruiken al Teams, dus waarom zouden wij de overstap maken naar de 3CX-Telefonie oplossing?

Wellicht denkt u bij het lezen over de 3CX oplossing, maar wij gebruiken al Teams voor het bellen, vergaderen etc. Teams is inderdaad ook een tool waarmee u veel kunt bereiken, maar met de 3CX oplossing haalt u een totaaloplossing in huis die verder reikt dan u kunt bedenken…

Wanneer wij kijken naar 3CX op het gebied van telefonie, dan is de telefooncentrale 3CX een stuk uitgebreider qua functies dan die van Teams. U kunt met 3CX bijv. automatische doorschakelingen inregelen van medewerkers, slimme wachtrijen instellen en chatfuncties zoals webchat en groepschat beschikbaar stellen. Ook is het mogelijk om met 3CX uitgebreide rapporten te draaien van de bel-statistieken binnen uw bedrijf.

Daarnaast is de vast-mobiel integratie van 3CX geavanceerder dan die van Microsoft Teams. Wanneer u bijvoorbeeld via uw mobiele telefoon belt, dan staat u in de 3CX portal op – in gesprek -. Uw status verandert automatisch naar – niet storen -, waardoor u geen dubbele gesprekken binnen kunt krijgen. Binnen Teams is er geen soortgelijke koppeling en is het bovenstaande scenario niet te realiseren. U kunt het zelfs zo inregelen dat wanneer de status – niet storen – is ingeschakeld, de beller automatisch een voicemailbericht achter kan laten of dat het gesprek wordt doorgestuurd naar één van uw collega’s.

Geschikt voor iedere organisatie

De mogelijkheden zijn eindeloos en wij vertellen u er graag meer over. Het 3CX systeem is geheel naar wens in te richten en dat maakt het geschikt voor iedere organisatie. Ook bij de installatie van deze oplossing kunt u kiezen; kiest u voor een lokale installatie op Windows of Linux, een implementatie in uw eigen Cloud account of een door 3CX gehoste instance. Welke vorm u ook kiest, u bent verzekerd van een gebruiksvriendelijke telefooncentrale die werkt voor u!

Geïnteresseerd?

Bent u geïnteresseerd in deze alles in één oplossing van 3CX, neemt u dan gerust contact met ons op en wij bespreken vrijblijvend uw mogelijkheden met u door!